Diş Eti Hastalıkları

Mostly, the first and most obvious complaint of patients is bleeding gums. It is distinguished by gum bleeding and bad breath in individuals with poor tooth brushing habits, or those who brush their teeth regularly, but cannot fully clean because they cannot reach some areas with a toothbrush.

After the dentist examination, the areas where plaque elimination is weak are determined and the patient is informed.

The problem is solved with a good tartar cleaning and motivation, but bleeding, gingival recession, burning, shaking in the teeth and bad breath are the harbinger of more serious gum diseases in patients with complete oral care habits. In such cases, the physician diagnoses the disease and starts the treatment by choosing the appropriate medical and dental treatment combination.

Evet olabilir, çoğunlukla 2 günü bulabilen sızıntı şeklinde kanama görülebilir. Fırçalama ihmal edilmemelidir.
Diş taşı temizliği ülkemizde yasal olarak yalnızca diş hekimleri tarafından yapılabilecek önemli bir tedavidir. Bilinçli kişilerce uygulanan her tedavi gibi hastalar için zararlı değil, faydalıdır.
Evet olabilir. Çoğunlukla diş taşının giderilmesi ile açığa çıkan kök yüzeyi nedeniyle sıcak soğuk hassasiyeti görülebilir
Hastalar için kabul etmesi çoğu zaman zor olsa da diş taşı temizliği diş eti çekilmesinin durdurulmasındaki en etkin yöntemdir.
Diş eti çekilmesinin olduğu bölge, çekilme miktarı, çekilme şekli, hasta ağız bakımı ve sistemik durumu gibi etkenlere bağlı olarak tedavi planlaması yapılabilir