Kanal Tedavisi

It is a treatment method known as removing the nerve of the tooth among the people. Root canal treatment may be required because caries that are not treated on time approach the pulp tissue, known as the pulp of the tooth, and cause pain. In addition, the need for root canal treatment may occur due to old restorations that have leaked the presence of cracks in the tooth and sometimes due to excessive sensitivity. Contrary to popular belief, root canal treatment is not a painful procedure. However, in acutely inflamed and lesioned teeth, there may be problems with numbing. In this case, your doctor will prefer alternative anesthesia methods.

Derin çürüklerde, travma sonucu oluşan kırık yada çatlaklarda, aşırı hassasiyet gösteren dişlerde, protetik amaçlı, gece ağrısı yapan dişlerde, ağrı yapmasa bile kök ucunda lezyon olan dişlerde
Kanal tedavisi görmüş dişler canlılığını yitirdiği için kuru ağaç gövdesine benzer şekilde zamanla daha kırılgan hale gelecektir. Bu duruma önlem olarak post ve kron kaplama önerilebilir. Ancak her kanal tedavili dişin kaplama yapılmasını önermek kesinlikle doğru değildir.
Kanal tedavilerinde başarı birden fazla etkene bağlıdır. Gelişen teknoloji ile hekim ve malzeme ile ilgili dezavantajlar büyük ölçüde giderilmiş olsa da kök kanalının şekli ve hasta ile ilgili etkenler düşünüldüğünde halen başarısızlık ihtimali söz konusudur. Bu durumda hekim kanal tedavisinin yenilenmesini yada doğrudan kök ucuna müdahale edilmesini önerebilir.
Özellikle ilk dönemde çiğneme sırasında hafif bir ağrı görülmesi normaldir. Bu durum ayak bileğinizi burktuğunuzda kırık yada çıkık olmasa bile üzerine bastığınızdaki duruma benzemektedir.
Kanal tedavisi dişin kemik içinde kalan kök kısmına yapılan tedavi işlemidir. Dolgu ise dişin ağızda görünen kısmını ilgilendiren restorasyondur. Bazen yalnızca dolgu yeterli olmayabilir. İlave tedavi seçenekleri olarak fiber post yada kron kaplama önerilebilir.
Hekiminizin yönlendirmesi ile kullanılacak antibiyotik tedavinizin başarısını arttıracaktır. Ancak bazı durumlarda antibiyotik kullanımı tedaviyi olumsuz etkileyecektir. Bu nedenle kesinlikle hekiminizin önerisi olmadan antibiyotik kullanmayınız.